dijous, 25 de setembre del 2008

Cop de zoom...



Amb aquest missatge inauguro una nova secció, que tracta de comentar alguna foto que jo hagi fet aquella setmana, i tractar d'explicar alguns aspectes tècnics i el perquè d'aquella imatge.

Començo amb una foto que vaig fer el passat diumenge durant la celebració anual de les Setenes Jornades Culturals del Valles de Los Pedroches i que va tenir lloc al Bosc Tancat. Per dinar sempre fan les tradicionals Migas Pedrocheñas i sempre congrega molta gent a l'hora de preparar-les.

Les dades tècniques de la fotografía són les següents: Nikon D2X amb objectiu Nikkor 17-55mm; f/22; velocitat 1/20; ISO 100. El tema en sí el podria haver resolt amb una imatge que hagués congelar les palades per remoure les migues. Però per a que em resultés una imatge amb dinamisme i moviment, vaig optar per fer un cop de zoom, que no és res més que a velocitats baixes (com a més baixa recomano 1/15), i amb un objectiu zoom, jugar amb la lent i anar tancant i obrint el zoom desde l'abertura màxima fins a la menor que tingui l'objectiu. És una imatge i una tècnica de risc, que a vegades pot sortir molt bé i a vegades no, però és indubtable que no deixa indiferent. Per això, crec que s'ha de practicar molt, abans de fer-ho en algun moment que després no es pugui repetir. Jo ho he experimentat en casaments que he fotografiat, i, de moment, m'ha sortit prou bé. Clar que, en aquest cas el risc és màxim, ja que un casament per a uns nuvis és irrepetible.

Us adjunto també l'arxiu original que surt de la càmara (el de sota) i l'arxiu que surt publicat avui al Totcerdanyola. La diferencia entre les dues imatges rau en algunes correcions de lluminositat, contrast i balanç de blancs fetes amb Photoshop.